سنندج: شهر تپه ها

مراحل انجام کاری بی نقص.
اکتبر 29, 2018
هدف زندگی
فوریه 6, 2019

سنندج: شهر تپه ها

sanandaj 1397

” فراموش شده است و به آن اهمیت نمی دهند ” این درد دل مردم خوب سنندج واقعا درست است.

به عمارت خسروآباد رفتیم. یک عمارت باشکوه شاید با قدمت حدود دویست سال بسیار زیبا و روبروی درش حوض بزرگی و جوی آبی و درختان کهنسال اما درش بسته است. از دستفروش در آن نزدیکی پرسیدم کی باز می شه؟ جواب داد: نوروز.

یعنی فکرش را بکنید اگر صندلی لویی چهاردهم بود چکارش می کردند اما چنین اثر باستانی باشکوهی که می تواند چقدر به افزایش گردشگر و درآمد شهر کمک کند، در مرکز استان در مرکز شهر بسته است! از راننده تاکسی پرسیدم عمارت مشیر دیوان هم بسته است؟ گفت فکر کنم بله چرا به خانه کرد نمی روید، یک موزه است و …

اما به هر حال سنندج با هوای لطیف آسمان آبی، کوه های نه چندان مرتفع که سر سفید بودند و محله هایی که روی تپه ها ساخته شده اند. در سنندج هنگام غروب به روی تپه ای بروید که در ورودی شهر از کرمانشاه در کنار مجموعه تفریحی ” فامیلی لند” است. روی تپه بایستید و روشن شدن چراغها و زیبایی منظره را بنگرید تا زمانی که آسمان تاریک شود و دگرگونی تصویر را ببینید و لذت ببرید.

فامیلی لند یک مجموعه بازی سرپوشیده برای نوجوانان و کودکان دارد و دارای سالن بولینگ و میزبیلیارد هم هست. در یکی از طبقات آن فود کورت هم هست و یک عصر خوب را می توانید در آن سپری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *