رهایی از درد مزمن با رژیم غذایی ضدالتهاب

دژخیم عشق: معرفی کتاب
دسامبر 7, 2019
علل ورم صورت
دسامبر 14, 2019

رهایی از درد مزمن با رژیم غذایی ضدالتهاب

اگر درد مزمن خسته‌تون کرده حتما این نوشته رو بخونید.
کسانی که درد مزمن دارند و به رژیم غذایی مدیترانه‌ای روی می‌آورند، منظم ورزش می‌کنند و یاد گرفته‌اند چگونه استرس‌های خود را کنترل کنند کمتر درد می‌کشند. چرا؟
پژوهش‌ها نشان می‌دهند رژیم غذایی یکی از مهمترین پایه‌های کنترل درد مزمن است مخصوصا برای افراد بالای ۶۵ سال سن. رژیم غذایی مناسب سطح انسولین و کلسترول خون را کنترل می‌کند و از شدت التهاب عمومی در بدن می‌کاهد.
التهاب دردناک واکنش بدن به مواد ناخوشایند است. هر وقت یک ماده ناخوشایند و بیگانه وارد بدن می‌شود دستگاه ایمنی به صورت التهاب، واکنش نشان می‌دهد. تداوم پیدا کردن این التهاب باعث بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی، سکته مغزی، دیابت، آلزایمر یا حتی افسردگی می‌شود. بنابراین یک رژیم غذایی ضدالتهاب می‌تواند در کنار ورزش، کنترل استرس و در صورت نیاز فیزیوتراپی درد مزمن و علائم بسیاری از بیماریها را کم کند یا درمان آنها را آسان‌تر کند نه این که جایگزین درمان باشد اما شاید پاسخ خوب با دوز کمتر دارو به دست آید.
رژیم غذایی ضدالتهاب بر سه پایه استوار است:
۱- خوردن رنگین کمان سبزی‌ها و میوه‌ها: روزی دستکم نه نوبت سبزی و گاهی میوه بخورید. کلم، گل‌کلم، بروکلی و سبزیجات این چنینی بسیار موثر هستند.
۲- لبنیات و غلات را محدود کنیم: لبنیات بخوریم ولی در حد لازم نه زیاد. در زمینه کربوهیدرات، شکر ساده را کامل حذف کنیم و فقط از غلات دارای سبوس بخوریم و از محصولات آماده شده با آرد سفید بپرهیزیم.
۳- مصرف گوشت قرمز را محدود کنیم: گوشت قرمز بماند فقط برای مهمانی و جشن و زمان های خاص. اما ماهی را فراموش نکنیم و خوردن مرغ هم ضرری ندارد. بیشتر به غذاهای مبتنی بر سبزیجات و گیاهان مانند حبوبات روی بیاوریم.
در کنار رعایت این رژیم غذایی ضدالتهاب کارهای زیر هم خوب است:
– وزن‌مان را کم کنیم
– مرتب ورزش کنیم مثلا قدم بزنیم حتی در خانه
– روش‌های کنترل استرس را بیاموزیم

برای از بین بردن التهاب در بدن هیچ غذای جادویی خاصی وجود ندارد بلکه رعایت کردن یک رژیم به طور کلی می تواند با کاهش التهاب دردها و بیماریها را از ما دور نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.