گردشگری در مرکز ایران و چند دانستنی

درد دل اجتماعی درباره امور اداری آموزشگاه های زرتشتیان تهران
ژانویه 4, 2017
دژ بابک و پیمایش جنگلهای گیلان
ژانویه 4, 2017

گردشگری در مرکز ایران و چند دانستنی

تیر ۱۳۹۲-

در حدود ۲۰ کیلومتری بزرگراه کاشان به نطنز روستایی به نام خرمدشت قرار دارد. در نزدیکی این روستا بقایای یک اثر باستانی که به نظر می رسد یک چهارتاقی باشد به چشم می خوردو این چهارتاقی در کنار مزار شاهزاده واقع است.

در نایین اقامت در مهمانسرای جهانگردی در اتاقهایی که به سبک کهن و با معماری اصیل ایرانی ساخته شده بسیار مفرح است. باغچه و حوضها به این ساختمان رونق بیشتری داده است. در نایین حتما از آسیاب زیرزمینی ریگاره که با آب قنات کیخسرو تغذیه می شده است دیدن فرمایید و به هوش و سختکوشی نیاکان خود بیشتر ببالید و البته درس هم بگیرید! برای دیدن کردن از این اثر به آقای محمدیپور باید تلفن کرد که شماره تلفن وی بر تابلویی در راهروی مهمانسرا موجود است.

اگر به صنایع دستی علاقه دارید می توانید به بازار قدیمی نایین سر بزنید. البته نایین جاهای دیدنی زیادی دارد که در مهمانسرا از همه آنها آگاه می شوید.

در رفسنجان اگر می خواهید غذای عالی با قیمت مناسب بخورید به رستوران گلها بروید. کارکنان مودب، دکور مدرن قرمز و سیاه و طعمی دلنشین…نوش جانتان. مهمانسرای جهانگردی رفسنجان هم کارکنانی بسیار کمک کننده و خوب دارد و اقامت در آن جا هم توصیه می شود. از شیرینی فروشی محیط یا حاج خلیفه یزدی می توانید کلمپه تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *