با مثبت اندیشی زندگی خود را تغییر دهیم

کتاب درمان شوپنهاور
درمان شوپنهاور: معرفی کتاب
دسامبر 4, 2021
اسید فولیک ریزش مو را متوقف می کند؟
مارس 16, 2022

با مثبت اندیشی زندگی خود را تغییر دهیم

مثبت اندیشی باعث تغییر در زندگی ما می شود

مثبت اندیشی باعث تغییر در زندگی ما می شود

آیا با رفتارهای ذرات بنیادین آشنا هستیم؟ ذرات و واحدهای بسیار ریزی که اتم ها و انرژی ها را شکل می دهند، ذرات بنیادی نام دارند. دانشی که به بررسی خصوصیات و رفتارهای ذرات بنیادین می پردازد، فیزیک کوانتوم نامیده می شود.

فیزیک کوانتوم چه فایده ای برای زندگی ما دارد؟

چه بپذیریم چه نپذیریم زندگی ما مجموعه ای از ماده انرژی و تغییر و تحولات آنهاست. بدن ما، اندیشه ما و تک تک اجزایی که نام ببریم، از مجموعه ای از مواد و انرژی ها تشکیل شده است.

بدن ما از مواد موجود در همین طبیعت اطراف ما محسوب می شود. ما از همین مواد آلی و معدنی که روی زمین وجود دارد، به وجود آمده ایم.

همه مواد و انرژی های روی زمین یا شاید بهتر است بگوییم منظومه خورشیدی، از یک انرژی واحد آغاز شده اند. می توان چنین گفت که همه ذرات و انرژی های روی زمین به لحاظ منشا، با هم اشتراک دارند.

طبق قوانین فیزیک کوانتوم، ذرات و انرژی هایی که اشتراکی هر چند کوچک با هم دارند، بدون توجه به فاصله، روی یکدیگر تاثیر می گذارند.

اندیشه ما: بخشی از انرژی جهان است که تحت کنترل ما قرار دارد

در بدن ما انرژی های مختلفی وجود دارد. چند نمونه از آنها عبارتند از:

  • انرژی حرکتی عضلات یا جریان خون
  • انرژی حرارتی بدن
  • انرژی الکتروشیمیایی دستگاه های اعصاب ارادی و خودکار

بدون شک، انرژی موجود در بدن ما، آن بخشی از انرژی ماست که می تواند در زندگی ما موثرتر باشد. به عبارت دیگر، ما با انتخاب اندیشه هایی که در مغز ما جا خوش می کنند، بیشترین تاثیر را در زندگی خود و اطرافیان خود می گذاریم. چگونه؟

انرژی الکتروشیمیایی حاصل از هر اندیشه ما می تواند آثار مشابهی روی انرژی ها و مولکول هایی بگذارد که بیشترین شباهت را به لحاظ منشا و منبع با ما دارد. به گفته دیگر، مولکول ها و انرژی های بدن ما بیشترین تاثیر را از انرژی الکتروشیمیایی اندیشه های ما، اقوام درجه یک ما و بعد همه انسان ها می پذیرد و می بخشد.

به هر چیزی که بیشتر بیندیشیم، همان انرژی بیشتر در زندگی ما و اطرافیان ما جاری می شود. البته این تاثیر فراتر از مساله ژنتیک است. این به تشابه ماده و انرژی برمی گردد و مواد ژنتیکی بخش کوچکی از آن است.

هم اکنون به زندگی خودمان برگردیم. به اتفاق هایی که در زندگی ما و اطرافیان ما افتاده بیندیشیم. ببینیم افکار ما و اطرافیان ما چگونه در زندگی ها تاثیر گذاشته است. اگر دوست داشتید این مثال های زندگی خودتان را در زیر بنویسید تا با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

مثبت بیندیشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *