جواب مسابقه “پیام من رییس”

مسابقه “پیام من رییس”
دسامبر 28, 2016
بیان دوباره مشکلات آموزشی
ژانویه 3, 2017

جواب مسابقه “پیام من رییس”

اسفند ۱۳۹۰-

اگر در آن داستان خیالی که ذکر شد من پیروز می شدم

 

درود می فرستم به فروهر بنیانگذار پیام آزادی و اشا و همه دوستداران پیام او. می ستایم همه انسانهای بزرگ اندیش را، کسانی که می فهمند برای داشتن آینده بهتر همگانی، تاثیر سازنده آنها تا چه حد اهمیت دارد، کسانی که آزادانه  می اندیشند، سخنان را به طور کامل می شنوند و با خرد خویش آزادانه تصمیم می گیرند و به طور فعال و سازنده در تعیین سرنوشت جامعه با هر سلیقه و دیدگاهی شرکت می کنند.

می ستایم همه مدیران، متخصصین و فعالان جامعه را که با همت والا و گاهی با توانی فراتر از حد قابل تصور بدون خستگی و دلسردی، گاهی به رغم ناملایمات، بدون نیاز به تظاهر و خودنمایی در تلاشی همیشگی برای تازه گردانیدن جهان هستند.

می ستایم همه کسانی را که با نیک اندیشی و راست گفتاری به صورت سازنده برای همه فعالیتهای اجتماعی با هر سلیقه در جهت بهبود فضای اجتماعی امروز و فردا، تلاش می کنند، حتی با وجود زخمهایی که بر جان و دل دارند و سپاسگزاری من کمترین مرهم بر دردهای این بزرگواران نیست. یاد می کنیم از آن عزیزانی که در این تلاش بودند و به جان آفرین پیوستند و همواره در قلب ما جای دارند.

امروز با هر روش و با هر شیوه باز همه برای رسیدن به اهداف یکسان شاید از راه های گوناگون دست هم را  می فشاریم و همه با حتی دیدگاه های متفاوت با گفتگو و تعامل با اشتراک گذاردن ابزار یکدیگر برای رسیدن به اهداف مشترک اجتماعی تلاش می کنیم.

بیش از پیش به تعهد خود برای بالندگی و سربلندی همه جامعه با هر فکر و سلیقه ای پایبند هستم و با نگاه به فردا از همه توان و تلاش خود برای رسیدن به آینده ای بهتر برای همه جامعه دریغ نخواهم کرد.

————————————————————————————————————–

نکته: جای بسی نگرانی است که تنی چند از دوستان هنوز احساسات و هیجانهای چند هفته پیش را تخلیه نکرده اند و نتوانستند با یک داستان خیالی متفاوت ارتباط برقرار کنند و به جای قرار دادن خود در یک موقعیت امن و بیان پیام سازنده ای که می تواند روشنگر راه آینده برای مسوولان و دست اندرکاران باشد، همچنان در فکر این بودند که از این داستان خیالی در دنیای واقعیت به کدام فرد می توان خرده و ایراد گرفت. یا نویسنده می خواسته به کدام فرد ایراد بگیرد. امید که اصالت اندیشه را بیشتر دریابیم و به اشتباهات خود که به دلیل اصالت دادن به فرد و نام یک فرد است، پایان دهیم. وقتی یک متن را می خوانیم به جای استفاده از پیش فرضهای ذهنی خود، سعی کنیم آن را درست و با مطالعه دقیق بفهمیم و با روشن نگری، از آن برای گفتگو و تعامل سازنده با همه برای آینده ای بهتر استفاده کنیم. از ۷ دیدگاهی که در سایت همازور گذارده شده بسیار سپاسگزارم و امیدوارم که درک بهتری از نوشته های همدیگر بیابیم و بدون پیش فرض و با ذهنی باز بخوانیم و پس از هضم ذهنی و تخلیه هیجانی، سازنده تر باشیم.

اصالت اندیشه را فراموش نکنیم. با اصالت دادن به اندیشه از بندها و قیدهای زیادی که به کج فهمی منتهی می شود، رها خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *