تامپون، نوار بهداشتی یا نوار بهداشتی روزانه؟

جنگل الیمستان و امامزاده
ژانویه 28, 2017
کویر زواره
ژانویه 28, 2017

تامپون، نوار بهداشتی یا نوار بهداشتی روزانه؟

هر دختر و زنی دوره پریود را به طور خاص خود تجربه می کند و تجربه هیچ کس برای دیگران قابل استفاده نیست.

خونروی برخی سنگین است. برای دیگری مدت آن بیشتر است و… اما اینها اهمیت ندارد مهم این است که هر دختر و زنی بتواند به کار و زندگی روزمره و عادی خود ادامه دهد. همین امر آشنایی، دسترسی و استفاده از محصول مناسب را ضروری می سازد. نمی دانید کدام محصول چه موقعی به درد می خورد؟ در ادامه چکیده ای از اطلاعات این محصولات از وبسایت Kotex  نخستین تولید کننده این محصولات، به فارسی برگردان شده که امیدوارم برایتان مفید باشد. یادتان نرود که با یک پزشک متخصص زنان هم مشورت نمایید.

نوار بهداشتی

نوار بهداشتی در لباس زیر قرار می گیرد و خونروی دوره پریود را پس از خروج از بدن به خود جذب می کند. نوارهای بهداشتی در انواع گوناگون از نظر قدرت جذب، اندازه و شکل در داروخانه ها عرضه می شود. برخی از آنها بال دارند و دیگران ندارند. نوار های بهداشتی برای برخی موارد بسیار خوب هستند از جمله موارد زیر:

  • دخترانی که دوره پریود آنها تازه آغاز شده و دوشیزگانی که آماده استفاده از تامپون نیستند.
  • مدتی بیش از ۶ تا ۸ ساعت نمی توانید محصول را تعویض کنید مانند وقت خواب شبانگاهی یا حین سفر
  • برای خونروی زیاد و شدید

برخی زنان به علت استفاده سریع  و سهولت و راحتی گذاشتن آن، نواربهداشتی را به سایر محصولات ترجیح می دهند.

تامپون چیست؟

تامپون معمولا توسط یک اپلیکاتور در داخل کانال مهبل قرار می گیرد و بدین ترتیب می تواند خونروی قاعدگی را پیش از خروج از بدن جذب کند. تامپون ها با توجه به قدرت جذب در انواع گوناگون از داروخانه ها قابل تهیه است و بهترین انتخاب برای موارد زیر به شمار می رود:

  • زنانی که از لحاظ عملی آمادگی استفاده از تامپون را دارند
  • زنانی که فرصت می یابند هر ۶ ساعت محصول مورد استفاده را تعویض کنند.
  • زنان بسیار فعال: تامپون بدون هرگونه ناراحتی ظاهری و درونی امکان ورزش و شنا را برای زنان در طول مدت پریود فراهم می آورد
  • برای خونروی متوسط

و گاهی زنان تامپون را به سبب آزادی انجام فعالانه کارها و سادگی حمل و همراه داشتن و امکان ساده تر تعویض در حالات مختلف ترجیح می دهند. طرز کار گذاشتن تامپون معمولا روی بسته آن توضیح داده شده است. اگر تامپون را درست بگذارید بسیار راحت است اگر درد و ناراحتی حس کردید بدانید که روش غلطی را به کار برده اید.

نوار بهداشتی روزانه

پوششی است که داخل لباس زیر گذاشته می شود و برای دختران و زنان در زمانی که حدس می زنند دوره پریود آنها آغاز می شود، راحتی خیال و تمیزی را به همراه دارد. این نوارها لکه های خون را جذب می کنند و از ایجاد بوی بد جلوگیری می کنند. به عبارت دیگر لکه روی نوار بهداشتی روزانه می افتد نه لباس زیر. این نوار برای کسانی که زودتر یا نامنظم دوره های پریود را تجربه می کنند، مناسب است.

بهترین راه برای این که بفهمید کدام محصول برای شما مناسب است: آنها را آزمایش کنید حتی گاه ترکیبی از دو تا از آنها را. کم کم می فهمید کدام برای شما مناسب تر است و با شیوه زندگی شما هم خوانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *