برای تندرستی کودکان بخوانید

سرزمین مهر تابان
ژانویه 4, 2017
دیگران و ایرانیان
ژانویه 4, 2017

برای تندرستی کودکان بخوانید

اردیبهشت ۱۳۹۲-

۱-      به اشتها داشتن یا نداشتن کودک احترام بگذارید (یعنی به زور به او غذا ندهید).

۲-      در زمانهای خاصی نسبت به سرو صبحانه و ناهار و شام و عصرانه در خانه اقدام کنید اما با خوراکها و میوه ها و سبزیجات گوناگون با اشکال یا در ظروف  چشم نواز.

۱-      اگر کودک شما یک خوراک تازه را نمی پذیرد، صبور باشید و به زور متوسل نشوید. چند بار باید کودک با آن غذا و بو و شکل آن آشنا شود تا شاید آن را بپذیرید.

۲-      خوراک خوردن با تنوع و هیجان غذایی بسیار دلچسب تر است (رنگ غذا، سس جدا که لقمه در آن فرو رود، پیک- نیک در منزل و…).

۳-      از کودک در خرید، پختن و شست شوی مواد خوراکی به ویژه میوه و سبزی کمک یا نظر بخواهید.

۴-      شما الگوی فرزندتان هستید پس خوراکهای سودبخش و گوناگون بخورید.

۵-      نوآوری در تدارک و تزیین به غذا خوردن کودک کمک می کند. با همکاری فرزندتان خوراکهای تازه درست کنید.

۶-      هیچ چیز نباید هنگام غذا خوردن حواس کودکتان را از غذا منحرف کند پس تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیکی را موقع خوردن خاموش کنید.

۷-      از دسر به عنوان پاداش غذا خوردن سودجویی نکنید که باعث می شود دسر هدف اصلی کودکتان بشود.

۸-      از فرزند خود بخواهید در طول زمانی که خانواده سر سفره غذا می خورد، سر سفره بنشیند حتی اگر غذا نمی خورد.

چکیده: برای داشتن یک فرزند خوب باید برای وی و کارهایش وقت اختصاص دهید نه پول.

برگرفته از وبگاه یکی از مراکز معتبر پزشکی جهان (مایو کلینیک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.