مهر ۱۳۹۳- چندی پیش دوست خوبم آقای امید فرهنگ از سوی ریاست محترم انجمن زرتشتیان تهران دوست گرانقدرم آقای دکتر خسرویانی از مدیریت سازمان پذیرایی برکنار شد.
اطلاعاتی که از وب سایت وزین امرداد دریافت کردم و شنیده هایم از یک فرد راستگو و نزدیک به امید فرهنگ باعث شد دیدگاه ها و نظرات زیر در ذهنم شکل گیرد. البته شکی نیست که عوامل جزیی دیگر هم در شکل گیری دیدگاه های ما موثر است. فارغ از این که این دیدگاه های شکل گرفته در ذهن من درست یا نادرست است یادداشت کردن آن و در میان گذاشتن آن با شما خواننده عزیز شاید بتواند به همه ما دید تازه ای بدهد و من از این کار دریغ نمی کنم هر چند آن را تا حد امکان فهرست وار می نویسم:
۱- امید فرهنگ:
نام آوری بیشتر، دوری از واکنش احساسی، خوشنامی، مردم داری
۲- تارنمای خبری اجتماعی امرداد:
نام آوری بیشتر، پرهیز از واکنش غیرحرفه ای و احساسی، جلب بیشتر اعتماد مردم به عنوان رکن آگاهی رسانی جامعه، مردم داری، خوشنامی، شجاعت، حساسیت مثبت نسبت به مدیران موفق، رفتار حرفه ای در برابر رفتار واکنشی سایت رقیب، جلب بیشتر اعتماد مدیران موفق جامعه برای انتشار همه اخبارشان
۳- کسانی که با نام وافعی خود به نفع مدیریت موفق در جامعه در زیر خبر مربوطه دیدگاه نوشتند:
حمایت واقعی از مدیریت موفق، دادن احساس همراهی و همدلی در هنگام مشکلات به مدیران موفق، شجاعت، خوشنامی، شفاف ساختن وضع احساسی یا/و دیدگاه منطقی خود نسبت به موضوع، دادن امکان سنجش نظر همگانی نسبت به موضوع برای دست اندرکاران جامعه
۴- کسانی که با نام واقعی خود ضد مدیریت موفق در جامعه در زیر خبر مربوطه دیدگاه نوشتند:
شجاعت، شفاف ساختن وضع احساسی یا/و موضع منطقی خود نسبت به موضوع، دادن امکان تجزیه و تحلیل سایر رفتارهایشان در آینده به مردم و دست اندرکاران
۵- هیات مدیره انجن زرتشتیان تهران: امکان سنجش عمق شکاف موجود بین این سازمان و مردم، امکان سنجش عمق شکاف بین اعضای گوناگون درون سازمان، امکان سنجش نظر همگانی نسبت به موضوع
۶- رییس انجمن زرتشتیان تهران: امکان سنجش شکاف موجود بین این سازمان و مردم، امکان سنجش نظر همگانی نسبت به موضوع و استفاده از آن در آینده
۷- نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس: مردم داری، امکان سنجش نظر همگانی نسبت به موضوع
۸- همه ایرانیان زرتشتی: جلب توجه همه دست اندرکاران و مسوولان جامعه به این قضیه که جامعه نسبت به رفاه اجتماعی خود (مانند کیفیت خدمات و مدیریت سازمان پذیرایی) تا چه حد حساس است ( این واکنش اجتماعی برای همه دست اندرکاران دلسوز و مردم دار این پیام روشن را داشت که از هر تصمیمی که رفاه اجتماعی را کاهش می دهد پرهیز کنند و برای مردم رفاه و سطح بالای رفاه مهم است و حاضر هستند هزینه اش را بپردازند)، دست اندرکارانی که به خواست مردم تن در ندهند جایی در قلب مردم و روی برگه رای آنها ندارند (دست اندرکاران می توانند برای به دام انداختن رقبای خود در انتخابات آینده از این حربه استفاده کنند یا گرفتار آیند)
۱- کسانی که بدون نام واقعی در پایان خبر دیدگاه نوشتند:
احساس حقارت و ترسو بودن، احساس این که در حمایت/ضدیت مدیران موفق فقط نقش سیاهی لشکر داشتند
۲- تارنماهای خبری که از انعکاس خبر اصلی حتی بازگوی آن پس از امرداد خودداری کردند:
از دست دادن بیش از پیش اعتماد مردم به خود به عنوان یک رکن آگاهی رسانی شفاف و دلسوز، پدید آمدن این احساس در مردم که این سایتها در پی منافع گرئهی خاص هستند، پدید آمدن این احساس در مردم که این سایتها نسبت به مردم احساس قیم بودن دارند یا احساس مسوولیت نمی کنند، ترسو بودن، رفتار ناجماعتی، بدنامی، بی اعتمادی مدیران مئفق نسبت به این تارنماها
۳- ریاست و هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران:
ناتوانی در همراهی و همدلی با مردم پیش، در هنگام و پس از تصمیم سازی، دوری از مردم و تصمیم سازی برخلاف خواست مردم، بی توجهی به اولویت بالای حفظ و ارتقای رفاه اجتماعی نزد مردمی که آنها را برگزیده بودند، دلسردی سایر مدیران وابسته به انجمن که حتی در صورت موفقیت مسوولی از او حمایت نمی کند
۴- نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس:
نداشتن شجاعت لازم برای رهبری جریان پشتیبان مدیریت موفق و حمایت ناچاراز مدیریت موفق به دنبال جریان خودجوش مردم
۵-همه ایرانیان زرتشتی:
دلسردی از مسوولان به دنبال مشاهده موردی دیگر از بی توجهی مسوولان نسبت به حفظ رفاه اجتماعی و حفظ مدیران موفق
این را با نیت بهبود تصمیم سازی و تصمیم گیری و به طور کلی بهبود وضع جامعه نوشتم و اگر به آن درست نگاه کنیم (نه از جنبه شخصی) همه می توانیم نقش بیشتری در بهبود جامعه داشته باشیم.