گوشت صنعتی بهتره یا گوشت چهارپایی که چرا کرده؟

سفیدکننده‌های قهوه خوراکی نیستند!!
دسامبر 15, 2019
مهمترین عضو جنسی بدن مغز است!
دسامبر 18, 2019

گوشت صنعتی بهتره یا گوشت چهارپایی که چرا کرده؟

غذایی که چهارپا می‌خوره و طرز نگهداری اون در مواد مغذی گوشت بسیار نقش داره. برخلاف تصور ما بیشتر حیواناتی که در دامپروری‌های صنعتی نگهداری می‌شن در شرایط بدی زندگی می‌کنن. این حیوانات بیشتر مستعد بیماری هستن و به واسطه غذاهای آغشته به آنتی‌بیوتیک که به اونها داده می‌شه گوشت‌شون چرب‌تر هست.
دامهایی که در طبیعت یا باغ چرا می‌کنن هم سالم‌تر هستن هم برای محیط زیست در مجموع بهتر هستن. یادمون باشه که گوشت دامهایی که چرا می‌کنن به طور کلی از نظر مواد مغذی با گوشت صنعتی متفاوته و می‌تونیم بگیم اصلا یه ماده غذایی دیگه‌ای هست.
جالبه که بدونید پژوهشی که در آمریکا شد نشون داد گوشت‌های صنعتی ۱۸ درصد دچار آلودگی با میکروب/انگل هستن در حالی که گوشت دامهای طبیعی ۶ درصد. تازه باکتریهای روی گوشت صنعتی اکثراً مقاوم هستن ولی باکتریهای روی گوشت دامهای طبیعی مقاوم نیستن.
اما دسترسی به گوشت دامهای طبیعی کار دشواری هست. پس چکار کنیم؟ گوشت صنعتی دامپروری‌هایی رو بخریم که حیوانات رو در شرایط طبیعی‌تر نگه می‌دارن و غدای طبیعی‌تری بهشون می‌دن. اگه این کار هم سخته بهتره مصرف گوشت قرمز رو به حداقل ممکن برسونیم ولی قطع نکنیم. یادمون باشه ویتامین ب ۱۲، آهن، روی و سلنیوم عمدتا از گوشت برای ما تامین می‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *