جمله های برگزیده از کتاب الف اثر پائلو کوئلیو ترجمه آرش حجازی

از خودم آغاز کنم..
دسامبر 27, 2016
پیشنهاد برای آموزش زبان دری یا خط دین دبیره
دسامبر 27, 2016

جمله های برگزیده از کتاب الف اثر پائلو کوئلیو ترجمه آرش حجازی

–          آدمهایی که اراده عظیمی دارند معمولاً منزوی هستند.

–          تنها چیزی که از انتقام عایدمان می شود این است که خودمان را هم سطح دشمنانمان کنیم. با بخشش، حکمت و هوش خود را نشان می دهیم.

–          اگر وقت زیادی را صرف پیدا کردن نکات خوب و بد کس دیگری بکنی روح خودت را از یاد می بری و آخرش به خاطر انرژی که در قضاوت درباره دیگران هدر داده ای، از پا می افتی و شکست می خوری.

–          هیچ کس نمی تواند با خواندن کتاب راهنما عشق ورزیدن یاد بگیرد.

–          به خاطر نظر دیگران مایوس نشو

–          به دنبال کسانی برو که از اشتباه نمی ترسند و بنابراین اشتباه می کنند. به همین دلیل، کار این افراد اغلب شناخته نمی شود اما اینها دقیقاً همان کسانی هستند که دنیا را عوض می کنند و بعد از اشتباه های متعدد کاری می کنند که جامعه شان را کاملاً عوض می کند.

–          تو اصلاً آنجا نبودی، در دام گذشته گرفتار بودی، اسیر دستاوردهایت هستی و تمام سعی ات را می کنی تا دستاوردهایت را از دست ندهی.

–          هیچ کس هرگز کسی را از دست نمی دهد. ما همه یک جانیم که باید به رشد و گسترش خودش ادامه بدهد … و همه ما روزی باز همدیگر را ملاقات می کنیم. غصه داری کمکی نمی کند.

–          خیلی ها را می شناسم که به دیگران اهمیت می دهند و کار که به بخشیدن می رسد، بسیار سخاوتندند … اما اندک افرادی را می شناسم که می توانند دریافت کنند حتی وقتی هدیه ای با عشق و سخاوت به آنها داده   می شود. انگار دریافت کردن باعث حقارتشان می شود.

–          هر کس خدا را بشناسد نمی تواند توصیفش کند. هر کس خدا را توصیف کند، او را نمی شناسد.

–          همیشه با انرژی ایزدی در ارتباط هستیم، فقط روزمرگی است که مانع احساس آن می شود.

–          در چیزی که اسمش را می گذاری « گذشته » دراز بکش و منتظر باش در چیزی که اسمش را می گذاری « آینده » تصمیمی گرفته شود. اینها ذهنت را دچار انسداد و سرعتت را کم می کند و اجازه نمی دهد اکنون را بفهمی.

–          اگر فقط بر تجربه تکیه کنی، مدام راه حل های قدیمی را بر مشکلات تازه به کار می بندی.

–          به دیدار روحت برو، نه گذشته است. رهایی از خاطرات پر زحمت است اما وقتی موفق شدی کم کم       می فهمی توانایی تو بیش از حد تصورت است.

–          مرگ فقط دری است  به بُعدی دیگر

–          حدی هست که نمی توانیم از آن بگذریم، مرزی که به دلایلی فراتر از درک ما رسم شده است.

–          به فواره یخ زده نگاه می کنم. می دانم روزی آب می شود، دوباره یخ می زند و دوباره آب می شود. قلب ما هم همین طور است، مدیریتش به دست زمان است.

–          مهار خشم برای آسیب نزدن به حریف، همان طریق صلح است.

–          بهترین آمادگی برای یک چالش، پرورش قابلیت برانگیختن سلسله ای نامتناهی از واکنش هاست.

–          آدم هیچ وقت خوشبخت نیست، حالا در هر شرایطی که باشد.

–          خودم را از راه بخشش و عشق، از نفرت آزاد می کنم. خودم را هم می بخشم. باشد که تیره بختی گذشته دیگر بر قلبم سنگینی نکند. به جای درد و ندامت، درک و شفقت را جایگزین می کنم.

–          همه مان از کودکی به همین نقطه می رسیم: آدم بزرگ هایی که همه کار می کنیم تا ما را بپذیرند و دوست داشته باشند.

–          در دیدارهای قبلی هیچ کدام شکایت نداشتید و فکر نمی کردید کار ما ناعادلانه است. برعکس، خودتان این عملکرد را تایید می کردید … هر وقت شهر را از کفار پاکسازی می کردیم، شما هلهله می کردید … اما آن اتفاقها برای دیگرانی می افتاد که به نظر شما حقشان بود شکنجه شوند و در آتش بسوزند … یک بار خود شما خانواده همسایه تان را گزارش کردید … وقتی ما ثابت کردیم که ادعای شما صحت دارد، محکوم شدند و من به شما کمک کردم زمین آن خانواده را تقریباً مفت بخرید. تقوای شما پاداش خیلی خوبی گرفت!!!

–          فقط احمق ها تهدید می کنند و تنها احمق ها تهدید را جدی می گیرند.

–          ما به نام خدا آدم کشتیم، به نام عیسی شکنجه دادیم، به این نتیجه رسیدیم که زنان تهدیدی برای جامعه هستند و هر نمودی از خلاقیت زنان را سرکوب کردیم، ربا خوردیم و بی گناهان را کشتیم … و هنوز هستیم.

–          به جای بخشیدن دنبال انتقام بودم. نه برای این که قوی تر بودم، بلکه برای این که همیشه فکر می کردم ضعیف تر از طرفم هستم.

–          ساکت ماندن همیشه امن تر است.

–    رایج ترین حس انگار میل به انتقام است.عشق بر نفرت پیروز خواهد شد. زمانش که برسد، آنها که امروز می سوزند، تجلیل خواهند شد

–          صرف دیدن مجازات گناهکاران فقط مایه آرامش نیست که مایه شادی هم هست زیرا این گناهکاران، جوان و زیبا و از خانواده های ثروتمندند، سزاوار مجازاتند به خاطر این که صاحب چیزهایی هستند که اغلب حاضران آن جا یا در جوانی از دست داده اند یا هرگز نداشته اند. پس بگذارید انتقاممان را از زیبایی بگیریم. بگذارید از خنده و شادی و امید انتقام بگیریم.

–          مبارک باشید و همان گونه که زندگی خود را استحاله می بخشید، زندگی اطرافیانتان را متحول کنید. اگر از شما خواستند، دریغ نکنید. وقتی چیزی از دست می دهند و نزد شما می آیند، در یافتن گم شده یاری شان کنید.

نخست اما بخواهید، بر در بکوبید و گم شده خود را بشناسید. شکارگر همواره می داند در انتظار چه باشد… یا باید بخورد یا خورده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *