افتخاری دیگر برای موسیقی جهان

فردا چرا؟
دسامبر 5, 2016
فقط سه تا ده دقیقه وقت دارید
دسامبر 5, 2016

افتخاری دیگر برای موسیقی جهان

رُهام بهمنش چندی پیش در کانادا یک کار جدید از موسیقی را به روی صحنه برد که آفرین گویی همگان را برانگیخت.

رهام که به عنوان آهنگساز و پیانیست هم اکنون نه سال است در کانادا اقامت دارد در تهران متولد شده و از دبیرستان فیروزبهرام مدرک دیپلم خود را دریافت کرده است و از دانشگاه آزاد هنر و معماری مدرک کارشناسی در زمینه موسیقی و از دانشگاه تهران در موسیقی سینما مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده است.

 

رهام در مدت اقامت در ایران در بیش از بیست تئاتر حرفه ای و در چندین فیلم تلویزیونی و سینمایی کار موسیقی را به عهده داشته است. او پس از تکمیل تحصیلات در کانادا هم اکنون به عنوان مدرس رسمی کنسرواتوار مشغول تدریس است.

 

کار جدید رهام ترکیب تصویری یک رمان از نادر ابراهیمی با موسیقی است. او چندی پیش اجرای این کار را روی صحنه راهبری کرد و مورد اقبال عده زیادی از مردم کانادا به ویژه ایرانیان مقیم کانادا قرار گرفت. نمایش موزیکال « آتش بدون دود » که از دو سال پیش کار بر روی آن آغاز شده بود، ایده ای جدید است که یک کنسرت پیوسته و مرتبط را پدید می آورد. به این مفهوم که به جای این که مثلاً تصنیفهایی از شعرای بزرگ که گاه هیچ اتباط موضوعی به هم ندارند، به یک کنسرت تبدیل شوند، متن یک رمان بنمایه کنسرت قرار گرفته است. رهام بهمنش از تجربه و علاقه خود در زمینه موسیقی تئاتر و سینما سود برده، پس از تبدیل رمان آتش بدون دود به شعر، موسیقی و تصاویری به صورت کتاب مصور ( Cartoon Strip ) برای آن تنظیم کرده و به کار گرفته است. بدین ترتیب، تماشاگر ارکستر را در جلوی صحنه با رهبری رهام بهمنش می دید که می نواختند و می سرودند و روی پرده پشت سر آنها تصاویر پخش می شده است.

 

« گروه کوچ » با راهبری رهام بهمنش از همکاری بزرگانی چون دکتر منیر طاها به عنوان سراینده اشعار بر اساس رمان معروف آتش بدون دود، فرشته فرمند آوازه خوان نقش سولماز، امیر حقیقی خواننده تِنور       ( tenur )، افشین سبکی تصویر ساز، مهدی سر رشته داری به عنوان راوی و گروه نوازندگان و سایرین بهره می برد. این گروه در آینده نزدیک برای اجرای این کنسرت به تور خواهد رفت و در شهرها و کشورهای دیگر کنسرت را اجرا خواهد کرد.

 

تا چند روز دیگر آلبوم موسیقی تازه رهام بهمنش تکثیر و روانه بازار خواهد شد. این آلبوم کار مشترکی از رهام بهمنش و فرشته فرمند به شمار می آید. این آلبوم با ارزش، اشعار فروغ فرخزاد را با موسیقی به دوستداران ادبیات پارسی و موسیقی پیشکش می کند.

 

رهام چندی پیش هم قطعات و ساخته های خود برای پیانو را در کتابی با عنوان Dream at 3:30 AM در کانادا منتشر ساخت. رهام پیانو را سازدل خود می داند و بزرگترین آرزوی کاری خود را چنین بیان می کند که روزی بتواند برای یک فیلم کارگردان شهیر ایران داریوش مهرجویی موسیقی متن بسازد.

 

او کار بر روی یک آلبوم تازه را هم آغاز کرده است. او این آلبوم را کار دل خودش می داند، کاری که به آن عشق می ورزد و میزان فروش آن اصلاً برایش مهم نیست. او این آلبوم را نیز به عنوان یکی از آرزوهای بزرگ کاری خود می دانسته که هم اکنون در شرف به وقوع پیوستن است.

 

نمونه ای از کارهای رهام بهمنش بر روی تارنمای او به نشانی زیر در دسترس است:

 

www.rohamart.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *